Iš viso ekspertai pateikė 737 rekomendacijas aukštųjų mokyklų veiklai gerinti, be to, buvo identifikuoti 244 gerųjų praktikų pavyzdžiai, vadinasi, yra daug erdvės Lietuvos aukštojo mokslo sistemos dalyviai gali tobulėti.
Iš keturių vertinamųjų sričių (valdymas, kokybės užtikrinimas, studijos ir mokslo veikla, poveikis regionų ir visos šalies raidai) geriausiai vertinamas aukštųjų mokyklų poveikis regionų ir visos šalies raidai, o sudėtingiausia ir daugiausia problemų kelianti vertinamoji sritis kolegijose – valdymas, o universitetuose – kokybės užtikrinimas. Antroje vietoje abiejuose sektoriuose yra studijų ir mokslo (meno) veikla, kurios stiprinimui reikia skirti nemažai dėmesio.
Daugiausia žemiausių įvertinimų buvo studijų ir mokslo veiklos srityje (net keturiose aukštosiose mokyklose), dvejose aukštosiose mokyklose neigiamai įvertintas valdymas, vienoje – poveikis. Nors nė karto nebuvo neigiamai (1 balu) įvertintas kokybės užtikrinimas, šioje srityje parašyta mažiausiai įvertinimų 4 balais (tik keturi atvejai iš 35 aukštųjų mokyklų).
Pamokos ateičiai
SKVC direktoriaus pavaduotoja Aurelija Valeikienė savo pranešime „Naujo išorinio kokybės užtikrinimo modelio koncepcija“ akcentavo, kad pamokos, įgytos praėjusiame vertinimo cikle, bus itin naudingos rengiant naują vertinimo modelį. Tarp šių pamokų yra ir ENQA ekspertų, vertinusių SKVC kaip kokybės agentūros veiklą, rekomendacijos dėl visos sistemos tobulinimo. Be to, kuriant naują modelį, svarbu nepamiršti EBPO ekspertų pateiktų rekomendacijų aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo sistemos stiprinimui bei kitų Europos aukštojo mokslo erdvės šalių patirtis. Visgi sutariama, kad ateityje turėtų būti peržiūrima šiuo metu naudojama itin smulki vertinimo skalė, taip pat yra konsensusas dėl to, kad dabartine forma studijų krypčių vertinimo, užbaigus šį ciklą, tęsti nereikėtų. Seminaro kalbėtojai, SKVC organizuotuose vertinimuose dalyvavę užsienio ekspertų grupių nariai, negailėjo savo pranešimuose pozityvių pastebėjimų apie SKVC procesų organizavimą bei išsakė galimus iššūkius, galinčius pasireikšti Lietuvos aukštojo mokslo sistemoje. Kaip pastebėjo ekspertė Ana Tecilazić, sudėtinga užtikrinti nuoseklumą visoje Lietuvos aukštojo mokslo sistemoje, o kokybės užtikrinimo standartai, nors yra pamatuojami ir atitinka ESG, išlieka subjektyvūs. Kita svarbi tendencija, būdinga Lietuvos aukštajam mokslui, į kurią atkreipė dėmesį ekspertė, yra tai, kad nemažai Lietuvos aukštojo mokslo institucijų vadovaujasi ISO standartais, dėl ko sudėtinga juos perteikti siekiant atitikti ESG lūkesčius. Ekspertas Bastian Baumann įvardijo, kad didesnė atsakomybės dalį už kokybės užtikrinimo procesus turėtų prisiimti ir pačios aukštosios mokyklos. Po pranešimų vykusioje apskritojo stalo diskusijoje buvo išsakytas pasatebėjimas, jog kokybės užtikrinimo kultūra turėtų labiau prisitaikyti prie kiekvienos aukštosios mokyklos pagal atitinkamą aukštosios mokyklos profilį, o ne būti derinama pagal išorinį vertinimą. Taip pat diskusijoje prieita prie išvados, kad pasireiškiantys visiškai priešingi studijų krypčių vertinimo ir institucinio vertinimo rezultatų atvejai reprezentuoja studijų krypčių vertinimo rezultatų didelius netolygumus, esančius institucijų viduje.
Renginio pranešimus rasite paspaudę čia.
Aukštųjų mokyklų vertinimo rezultatų apžvalgą rasite čia.
Atnaujinimo data: 2025-07-07
Informacija profesinio mokymo teikėjams: ką žinoti, priimant užsienio kvalifikacijos turėtoją?
Parengta 2021–2023 m. kasmetinė studijų krypčių stebėsenos rodiklių ataskaita
Pristatytas internetinis AR-GO įrankis, skirtas automatiniam kvalifikacijų pripažinimui