Išorinio institucinio vertinimo ir akreditavimo sprendimai

Išorinio vertinimo sprendimasAkreditavimo terminasAkreditavimo dataAkreditavimo įsakymas
Teigiamas7 metai2023 m. balandžio 7 d.Įsakymas

Institucinio vertinimo išvados

Išvados EN (originalas)

Išvados LT (vertimas)

Ekspertų grupės sudėtis

Dr. Annie Doona – grupės vadovė (Airija)

Dr. Daniela Jobertová – sekretorė, akademinės bendruomenės atstovė (Čekija)

Helen Angove – akademinės bendruomenės atstovė (Jungtinė Karalystė)

Ieva Ševiakovaitė – socialinė partnerė (Lietuva)

Ieva Porutytė – studentė (Lietuva)

Ekspertų vertinimas ir jo rezultatai balais

Žemiau pateikiama informacija apie aukštosios mokyklos ekspertinio vertinimo rezultatus. Kiekviena iš sričių ekspertų yra išanalizuojama remiantis aukštosios mokyklos pateikta savianalize bei vizito metu surinkta informacija, pateikiamos jos tobulinimo rekomendacijos, įvardijamos gerosios praktikos ir  bendras srities įvertinimas penkiabalėje sistemoje.

  • 5 balai - puikiai - sritis yra išskirtinai gera nacionaliniame kontekste tarptautinėje erdvėje;
  • 4 balai - labai gerai - sritis nacionaliniame kontekste ir tarptautiniu mastu vertinama labai gerai, be trūkumų;
  • 3 balai - gerai - sritis plėtojama sistemiškai, be esminių trūkumų;
  • 2 balai - patenkinamai - sritis tenkina minimalius reikalavimus, yra trūkumų, kuriuos būtina pašalinti;
  • 1 balas - nepatenkinamai - sritis netenkina minimalių reikalavimų, yra esminių trūkumų.

Po vertinimo vykdoma paskesnė veikla, kurios metu aukštoji mokykla tobulina savo veiklą pagal pateiktas rekomendacijas.

Gerosios praktikos pavyzdžiai

  • Nenustatė.

Rekomendacijos

  • Ekspertų grupė rekomenduoja Kolegijai paaiškinti savo supratimą apie mokslinius tyrimus ir strateginį požiūrį į juos.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad naujasis Statutas būtų paskelbtas laiku ir kad praktika Kolegijoje atspindėtų statuto turinį. Ekspertų grupė rekomenduoja dabartiniame Kolegijos Statute numatyti strategiškesnį Tarybos vaidmenį ir aktyvesnį vaidmenį, pavyzdžiui, sprendžiant darbuotojų, dėstytojų ir studentų problemas.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad komitetų ir Tarybos kompetencija, strateginių sprendimų priėmimo vaidmuo juose ir narystė būtų nuosekliai suformuluoti, aiškūs ir suprantami.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja skubiai spręsti studentų atstovavimo Akademinėje taryboje klausimą.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja parengti ir įgyvendinti išsamų rizikos registrą, taip pat rizikos prisiėmimo ir vertinimo politiką, numatant reguliaraus vertinimo Taryboje procesą.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad oficiali ir reguliari komunikacija leistų Kolegijai labiau pasinaudoti socialinių dalininkų patirtimi ir indėliu, o stipresnis patariamasis vaidmuo peržiūrint ir kuriant programas taip pat būtų naudingas Kolegijai.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad studentų sąjungos įtraukimas ir vaidmuo priimant sprendimus visoje Kolegijoje būtų stiprinamas kaip prioritetinis klausimas.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja sukurti oficialesnį ir sistemingesnį personalo ir studentų bendravimo metodą, pvz., sprendžiant problemas.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja sukurti oficialesnę ir labiau registruojamą darbuotojų vertinimo sistemą.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja įteisinti pedagoginio personalo tobulinimosi galimybes Kolegijoje.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad būtų naudinga įrengti formalesnę galerijos erdvę arba Kolegijoje, arba bendradarbiaujant su išorės partneriais.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad prieiga neįgaliesiems galėtų būti aiškiau pažymėta ir viešai matoma vietoje.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad darbo vietose, ypač ten, kur naudojamos pavojingos medžiagos ar įranga, būtų daugiau informacijos apie darbuotojų saugą ir sveikatą.

Gerosios praktikos pavyzdžiai

  • Nenustatė.

Rekomendacijos

  • Ekspertų grupė rekomenduoja dėti daugiau pastangų, kad kokybės užtikrinimo procesai būtų išversti į Kolegijos ir jos akademikų kalbą, nes visa bendruomenė turėtų vienodai suprasti kokybės kultūrą ir imtis bendrų veiksmų, kad ji būtų toliau stiprinama.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad Taryba reguliariai dalyvautų kokybės užtikrinimo procese ir būtų informuojama apie šiuos procesus ir jų rezultatus, kad galėtų į juos atsižvelgti priimdama strategines rekomendacijas ir sprendimus.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja atidžiai išanalizuoti savianalizės klausimyno struktūrą, kad kasmet renkama informacija būtų aktuali ir ne per daug biurokratiška; priešingu atveju kyla didelis pavojus, kad bus gauti vien formalūs atsakymai, o šis procesas gali nepadėti toliau gerinti kokybę, bet apskritai sukelti nereikalingos administracinės naštos jausmą.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad numatomos studijų programos būtų atidžiai aptartos ir parengtos, o dėmesys būtų skiriamas atidžiai jų stebėsenai, ypač pirmaisiais jų įgyvendinimo metais.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja stiprinti ir aiškiau susisteminti Karjeros centro vaidmenį, ypač atsižvelgiant į studentus ir būsimus absolventus, ieškančius praktikos ir darbo.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja sudaryti sutartis dėl profesionalios neakademinės pagalbos, o dėstytojams ir darbuotojams rengti privalomus mokymus, susijusius su tokiomis problemomis kaip Aspergerio sindromas, ADHD, autizmas ir kt.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad mokymai, susiję su lygiomis galimybėmis ir akademine etika, būtų reguliariai ir privalomai rengiami.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja daugiau dėmesio skirti Etikos komisijos sudėčiai ir jos atliekamoms procedūroms, kad būtų išvengta interesų konfliktų ir užtikrintas anonimiškumas bei profesionalus požiūris.

Gerosios praktikos pavyzdžiai

  • Nenustatė.

Rekomendacijos

  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad būtų naudinga Vaidybos programą įtraukti į platesnį teatro kontekstą už Lietuvos ribų ir taip parodyti jos, kaip „vizualiojo teatro“, unikalumą bei geriau suderinti ją su Kolegijos misija ir strateginiais tikslais.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja: i) apsvarstyti vaidmenis ir atsakomybę ir ii) nustatyti konkrečius veiksmus visiems asmenims ir padaliniams, kurie remia skirtingus besimokančiojo kelionės etapus nuo paraiškos pateikimo iki baigimo, kad būtų galima sukurti aktyvesnį ir holistinį požiūrį ir kartu naudoti išsaugojimo priemonę (Retention tool).
  • Ekspertų grupė rekomenduoja VDK nustatyti aiškius veiksmus, susijusius su personalo mokymu ir tobulinimu pedagogikos srityje, kurie būtų vykdomi kartu su veiksmais, skirtais meniniams ir moksliniams tyrimams. Pavyzdžiui, kiekvienų metų pradžioje paskelbti metinę mokymo renginių programą, kurią rengti padėtų Kolegija, tačiau į ją galėtų būti įtraukti ne tik vidinių kolegų rengiami mokymai konkrečiomis pedagogikos temomis, bet ir išorės pedagogikos specialistų indėlis.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad studijų programų lygmeniu būtų nustatyti konkretūs veiksmai ir terminai, per kuriuos atskiros katedros ir kursų grupės parengtų savo mokslinių tyrimų darbotvarkę, nes tai padės formuoti studijų programos turinį, dizainą ir įgyvendinimą.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja toliau nagrinėti anglų kalbos užsiėmimų darbuotojams galimybę, kad būtų galima pasiekti strateginį tikslą – parengti daugiau studijų programų anglų kalba.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad pedagoginių metodų ir konkrečių dalykų turinio nagrinėjimas Tarptautinės savaitės metu galėtų būti įtrauktas į personalo mokymo ir tobulinimo įsipareigojimus.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja, kad šeštasis strateginis tarptautiškumo strategijos tikslas „įtraukti tarptautinį, tarpkultūrinį aspektą į taikomąją meninę ir mokslinę veiklą“ taptų sritimi, kuriai būtų skiriamas didžiausias dėmesys, nes jis taip pat susijęs su ankstesnėmis rekomendacijomis dėl mokslinių tyrimų supratimo ir taikymo apskritai.

Gerosios praktikos pavyzdžiai

  • Nenustatė.

Rekomendacijos

  • Ekspertų grupė rekomenduoja vėlesniais metais išplėsti apklausos aprėptį ir įtraukti daugiau socialinių partnerių, kad būtų galima surinkti reprezentatyvesnius duomenų rinkinius ir taip užtikrinti, kad šis misijos aspektas būtų sėkmingai įgyvendintas.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja Kolegijai puoselėti privilegijuotą strateginę partnerystę su vietos galerijomis Vilniuje ir regionuose, kuriose būtų galima sistemingai skleisti studentų profesinės kūrybos rezultatus.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja tobulinti ypač taikomojo meno projektų, vykdomų bendradarbiaujant su išorės partneriais, poveikio vertinimo sistemą ir sistemingiau sekti naujų absolventų profesinę veiklą.
  • Ekspertų grupė rekomenduoja sukurti sistemingesnės mokymosi visą gyvenimą veiklos analizės sistemą, kad būtų galima rasti galimybių pagerinti dabartinį Mokymosi visą gyvenimą strategijos įgyvendinimą ir sudaryti sąlygas tolesnei Mokymosi visą gyvenimą programų plėtrai, įskaitant tvarią ir aktualią mokymų, skirtų Kolegijos darbuotojams, pasiūlą.

Paskesnė veikla prasideda įvertinus aukštąją mokyklą ir įsigaliojus sprendimui dėl aukštosios mokyklos akreditavimo. Ji atliekama keliais etapais:

  • aukštoji mokykla numato ir parengia veiklos tobulinimo priemonių planą, kurį paskelbia viešai;

    Veiklos tobulinimo priemonių planas
     
  • aukštoji mokykla parengia išorinio vertinimo rekomendacijų įgyvendinimo pažangos ataskaitą, kurią viešina savo tinklalapyje bei pateikia SKVC;

    Pažangos ataskaitos pateikimo terminas 2026 m. balandžio mėn.
  •  
  • SKVC išanalizavęs pažangos ataskaitą ir pasitelkęs išorės ekspertus teikia grįžtamąjį ryšį aukštajai mokyklai.

Atnaujinimo data: 2024-09-09